En två tre födelsedagsbarn!

NU ÄR DET SANNING! Det är sommarlov för bövelen och det har börjat på bästa sättet. David fyllde 24 år igår och jag har firat honom med massa god mat och massa paket. Och tårta givetvis. Egentligen firade vi mig med eftersom jag har lov, men det är onödigt att berätta. Det kanske skulle ta udden av hans dag tänkte jag.

Frida fyllde också år igår. Därför var vi på gubbholmen och firade henne. Och David. Och Jocke. Ja det var födelsedagsbarn överallt! Hon fick bland annat ett kubbspel och jag tror jag fick ner en kubb.. Jag var inte särskilt bra. Jag tror jag gick in med fel inställning. Jag tänkte liksom att det skulle bli kul att spela kubb och det att det var så längesen. Jag borde ju tänkt att jag skulle vinna om jag så skulle dö på kuppen. Jag och Rebecca spelade lite fotboll också. När vi kom hem senare så sa David att det hade sett kul ut. Vaddå kul? Jag tycker bara det är lite svårt att sporta och är man också rädd för bollen så kanske inte det blir så väldigt fartfullt spel. Men det var kul.

När vi packade ner våra filtar och picknickar fick jag en nyhet! Jag ska skriva för studenttidningen i höst och jag blev verkligen glad. Första numret kommer på min födelsedag redan så jag kommer få en sommarläxa.

Andra dagen på sommarlovet (alltså idag) har fortsatt lika bra. Har gått på stan hela dagen med min kusin Stina. Sedan åkte jag med hem till dom och fick jättegod mat. Det är synd att jag inte är där oftare eftersom det är så kul! När jag skulle hem igen fick jag åka motorcykel. Det var verkligen roligt och jag skrattade högt när jag satt där bakom. Och nervös var jag också att jag inte skulle luta lika mycket som honom i kurvorna för det hade jag fått som uppdrag. Men jag gjorde rätt för jag fick beröm att jag lutat precis lagom mycket. Det kan man ju leva på en vecka.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

oj oj ska du skriva för tidningen. Inte illa :D

2010-06-06 @ 20:20:41
URL: http://www.majlov.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0