fin söndag ja

Jag vaknade med huvudvärk idag. Det har aldrig hänt förrut om jag inte tagit mig en riktig jazz och inte tvättat bort sminket. Men imorse, det var en annan värk. Och jag vet vad det beror på, det känns lite fånigt, men jag säger det ändå. Jag tänkte så mycket igår. Så jag är bakis idag. Jag läste om celler, hud och vävnader i tolv timmar nonstop. Och inte bara läste, utan tänkte på det jag läste. Då blir det dubbelt värre. Men idag. Vilken lättnad. Jag är ledig och jobbar på en Italienmiddag för Jenny och Carita som kommer snart. Jobbar på, det var en överdrift, jag kan inte börja än. Allt ska alltid göras en liten stund innan. Och det är det inte riktigt än. Jag sitter och lyssnar på radio och gör en fläta. Tar ut flätan men ångrar mig så nu har jag en fläta igen. Jag kanske inte ser italiensk ut men jag tror inte att vi behöver klä oss efter temat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0