glad sommar

Det finns två sätt att göra sista tentan på nu i juni. Helena kom med båda förslagen och jag blir alldeles fnissig bara jag tänker på det och därför måste jag skriva det så jag aldrig glömmer. Ett sätt är att ha på sig en liten sjuksköterskehatt (jag vet inte hur dom ser ut men jag tänker mig en liten vit sak på sne) och ha med sig konfetti som när man går ut från salen kastar över varandra. Gärna lite folk som möter upp med blommor och kanske en nalle på ett snöre runt halsen. Eventuellt någon mindre skylt. Fira sig själv som om de resterannde 2½ åren inte fanns. Höja sig själv till skyarna fast man bara läst en ynka termin. Det är kul.

Ett annat sätt är att ta på sig en blommig vacker klänning, sandaletter med snörning, solglasögon och en stråhatt. Redo för sommar. Men bara denna tenta först. Givetvis står den tjusiga resväskan färdigpackad under bordet. Det är också kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0