Lite drama

Nu har jag fått träffa mitt Karlstadfolk igen. Vissa nyllen har jag inte sett sen jag flyttade därifrån. Åh jesus vad jag var laddad. Och jag fick utlopp för det. Inget skulle förstöra. 25-årsfesten borde få pris. Så väldigt bra. Sen kom vi ut. Och där kunde det gått åt pipsvängen, för jag blev hotad med stryk hörrni! Det har aldrig hänt förrut. Jag är inte den som muckar gräl på krogen som ni kanske anar. Det är inte därför jag går ut liksom. En drink råkade komma ivägen för min dansande hand. Jag ska inte tråka ut med detaljer men det var verkligen, verkligen inte mitt fel. Även om det kan låta så. Jag min snälla mes tänkte direkt att oj, nu får jag väl köpa en drink åt henne men det första jag hör när jag vänder mig om är att hon ska nita mig! Nita mig! Vem säger så nuförtiden? En kompis till henne höll fast henne för det var en agressiv brud det där. En annan kompis kommer fram till mig för att snacka.

Fruktansvärt ovänligt och bestämt.
Då bestämde jag att jag inte skulle ge mig. Hon snackade om respekt. Ja, hon har rätt, but still, jag har inga ögon i nacken. Respektfull dans med armarna längs sidorna och backspeglar på huvudet. Då behöver man väl inte gå ut och dansa alls. Sen fick jag ett tips ropande efter mig när hon stack. Ring socialen och få nåt jävla bidrag om du inte kan köpa en ny. Tja, kanske, men aldrig i helvetet att hon skulle få snylta på det bidraget. Jag låter ju nästan tuff märker jag, men det kom upp tårar i ögonen. Jag är inte van vid att någon säger såna saker. Jag fick stöttning plus cider från mitt finfina sällskap och sen dansade vi och efterfestade till morgonen. Fem plus. 

Och nu är jag tillbaka i Götet. Rolig vecka väntar med la gran final på lördag med bröllop. Maria och Andreas tudelu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0