Tjup

Nu är jag inne på termin 3 och har med det fått lite för mycket självförtroende. Vi hade tenta i grupp i dag. Tre personer var vi som skulle välja ett läkemedel ur läkemedelsgruppen Nitrater (??). Sen skulle vi hitta på ett patientfall och berätta om personens livsstil, varför den söker vård, vad vi säger till patienten och vad som händer sen, när patienten får gå hem och lite bla bla. Jaha, inte så svårt tänkte jag. Vi började skriva på tavlan och hade koll på läget, tog en kaffe och pratade killar. Ungefär. Vi tog det lugnt, visste att det fixar sig. Men så nej! Vi går visst i skola på 1800-talet och skulle skriva hela arbetet för hand. Jag undrade varför vi inte fick papyros och fjädrar också. Men det går ju snabbt. Nej. Det gjorde det inte. Skriva "rent" från datorn. Vilka dumheter. Vi drog över fem minuter. Som blev tio. Och fröknarna blev helt i gasen. Vi måste tydligen kunna skriva fyra A4 i raketfart om vi ska bli sjuksköterskor. Vi kunde ha planerat bättre, ja ja ja, för det kunde alla andra grupper. Ja ja ja. Men nu blev det så.

Jag trodde ju planering var något jag kunde. Och jag vet att jag kan, egentligen. Men ändå har jag tre vetenskapliga artiklar att läsa till imorgon. Det får bli google translate. Skriver min b-uppsats om kronisk trötthet. Min andra b-uppsats. Men min förra var ingen uppsats egentligen. Det var en flyer och ett visitkort. Lite roligare kanske. Men nu tänker vi inte på det.

Åh, klagobrev. Inget bra. Nu ska jag ta ett bad och läsa om trötthet. Kan hända att jag somnar. Oj vad man sover bra i badet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0