Likadant som igår

Jag har lämnat tillbaka min telefon. Man fick inte lämna tillbaka sin telefon sa hon i affären men jag fick det ändå. Jag hade laddat utanför. Puffat upp mitt hår, läppsyl (varför stavas det inte så?) och så tryckt ner min cheeseburgare i fickan. Jag ville se ut som att jag visste något om det jag pratade om. Jag uppfattades nog inte så. Hon frågade varför jag ville lämna tillbaka en sån bra telefon. Öh, eh. Jag fick en i julklapp. Och så ser jag på kvittot att jag köpte den efter julafton. Så dumt det blev. Men varför lämnade jag tillbaka den då. Ja det kändes bara inte hundra. Det är möjligt att jag köper den igen nästa vecka. Men just denna, när den låg i sitt paket. Jag tyckte inte riktigt om den.

Snart tar min syster sin examen. Hon börjar jobba innan jag ens har gått på hennes examensparty. Det är en bra grej. Jag köpte en present till just denna dag för jättelänge sen. I Karlstad. En skitpresent egentligen. Men kul. Det är så kul med paket. Även dom tråkiga.

Nu tillbaka till läsandet..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0