morsning

Nu blir det en annorlunda termin. Vi ska inte längre kunna rätt och fel. Nu ska vi tooolka. Förstå. Ha perspektiv och gärna ett holistiskt sådant. Vi ska samtala och förstå det patienten känner utan att den säger det. Typ. Lätt. Nej, omöjligt. Jag trodde snacket skulle vara det lätta, ta blodprov det svåra. Och så blev det tvärtom. Så typsikt. Imorgon ska vi ha seminarium om psykisk ohälsa, beroende och missbruk. Hm, jag är inte förberedd. För nu kan man inte kolla sig själv innan vad man inte har kollen på. Nu ska det diskuteras och stå i. Tycker det är mer intressant än någonting annat. Jag är lite för mycket i skolan bara. Hinner inte med min ledighet som jag har planer för. Vilket jag tycker är lika viktigt. Annars funkar inte det andra. Men det kommer bli en bra kombo. Äntligen flyter allt på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0