Oh My

Inte vill jag låta som 13 och inte vill jag vara sån. Men det var lite upplyftande att ha något annat än damer modell äldre som föreläsare. Två ambulanskillar höll låda hela förmiddagen och sen skulle vi ha praktisk övning. Jag ska givetvis bli ambulanssjuksköterska efter denna dagen. Förlåt alla psyksjuka och blivande mammor men detta måste jag ju göra!

Så var det plötsligt vår tur att visa vad vi hade förstått under föreläsningen. Med hjälp av handledning från dom. Och det var bra. L A B C D E. Finns det något som heter. Allt man ska kolla hos en patient när man kommer till olycksplatsen. Och jag är ju intresserad. På riktigt är jag det. Till och med jättemycket. Men jag blir så virrig. Josefine spelade medvetslös och jag fick C och D. Cirkulation och vakenhet/medvetande. Det gick okej. Han sa jättebra när jag stammade fram att pulsen kan vara svag eller oregelbunden. Det hade kanske gått bättre om dom gömt sig bakom en skärm och man skulle berätta vad dom hade för skor, kläder eller frisyr. Men den frågan kom inte, så jag var en medelmåtta idag igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0