tisdag snart lov

Nu vill jag ha vår. Nu får jag snart lite kräks i munnen av min vinterjacka. Jag vill ha stora kavajer och vårskor. Jag vill sitta i Kungsparken och röka på en pipa eller nåt. Jag romantiserar våren och har bestämt att den ska bli precis så fin som jag föreställer mig. Förra sommaren minns jag inte. Jag gissar att jag inte bara låg hemma i min säng men har ingen aning om vad jag gjorde. Jag som brukar minnas rätt så mycket stör mig frutansvärt på när tider ur mitt liv raderas. Jätteobehagligt. Gymnasiet- borta. Det får inte bli fler såna luckor!

Jag sitter i tysta läsesalen på biblioteket och är en såndär obehaglig typ som fastnar med blicken på andra. En sån som gör att andra inte kan koncentrera sig. För nu har jag fått för mig att jag kommer fixa tentan imorgon. Då vill jag inte riskera att läsa mer och inse hur lite jag kan. Jag har inte läst om psyksjukdomar och demens än. Det tänker jag är mina områden. Jag tänker mig att jag har en liten talang för det som betyder att jag inte behöver läsa på. Det är en dum tanke eftersom jag högst troligt saknar denna talang. Vi får se imorgon. Nu ska jag köpa en stiftpenna med sudd. Jag ska komma förberedd. Det kanske kan bli en tradition.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0