Flytterytt

Det är sommar och jag packar. Jag har packat åtta stora sopsäckar, fem bananlådor och fyra väskor. Och det är så mycket kvar. Om en timme kommer kärran (med mamma och pappa) och allt ska hem till Ytterby. Jag har inte haft i åtanke att jag ska behöva något under den månaden jag inte har något bo. Jag orkar inte bry mig om det faktiskt. Jag far till Lysekil över helgen och den väskan får räcka en månad. Äh. Jag förstår inte hur det kan bli så mycket saker. Någon kallade mig ekorre igår. Jag tycker det mesta är praktiskt. Sen att jag har minst två av varje sak. Ja det är inte jättepraktiskt men man kan ju behöva i framtiden. Typ tipex. Två varianter har jag. En man kluddar och en man liksom tejpar. Det tar ju ingen plats i sig, men man kan lägga till hundra sådana nödvändigheter och då blir det en del lådor. Som glitter. Det har jag massor. Både i pennform och strössel. Glitter är dessutom för det mesta fult men det ligger också fint nedpackat. Det är tråkigt att packa själv men en nödvändighet. Jag skämms helt enkelt för att visa upp kaoset jag levt i under en vecka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0