Nytt bo!

Min lägenhet har aldrig sett värre ut. Men det gör ingenting! För det beror på att jag ska flytta. Jag ska vara ute härifrån om 8 dagar och förvånas återigen hur mycket jag får plats med i en etta. Men nu hörrni, nu blir det en tvåa. På riktigt. En tvåa med balle i Kortedala. Med platsbyggt 60-talskök. Jag tror inte det är sant. Jag är så glad. Äntligen äntligen. Jag får sätta upp tavlor och hyllor i två rum. Och framförallt sova i ett eget rum. Det har jag inte gjort sen jag bodde i Kista i ett år. Det var längesen. Och nu är det bara jag som får bestämma. Precis hur jag vill ha det! Ingen som säger att lampan ser ut att platsa på ett gammalt museum. Eller att det ser ut som en gammal tant bor här. Jag vill inte hänga ut någon. Jag säger ju inga personnummer direkt. Jag vill bara säga att det är rätt gött att få bestämma själv. Tre tallrikar rök idag. Tråkigt. För en var min favorit. Det är så svårt när man balanserar väskor på små ytor så nu ställer jag dom på golvet.

Och jag kommer vara hemlös i juni. Det kan ni ha i åtanke. I juli och augusti blir det måleri och fix. Det kommer på riktigt bli bästa sommaren i mannaminne. Har sagt det förr. Förra sommaren senast. Förra sommaren blev långt ifrån den bästa. Det har hänt mycket det senaste året, som det ju gör varje år. Men varje år känns det som att detta året hände det mest. Och det kan få fortsätta vara så.

Kommentarer
Postat av: Frida

Glädje!!! Stort grattis sporris!

2012-05-22 @ 19:30:42
URL: http://frullaaan.blogg.se/
Postat av: Karin D

grattis till eget bo!

2012-05-22 @ 21:58:24
Postat av: Maria

Jättemånga grattis till lägenheten! Jag hoppas att det blir riktigt riktigt bra och att jag får komma dit å måla och hälsa på. Stor kram

2012-05-23 @ 15:21:29
URL: http://mariaost.blogspot.se
Postat av: karin och morgan

Grattis. Morgan

2012-05-24 @ 23:34:55
URL: http://karinochmorgan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0