nueva york!

hej hej! 
andra dagen vi vaknar upp har. bor i east village i en lagenhet. vi har bott in oss sa det ar stokigt och mysigt som hemma. 
flygresan var bra. kul faktiskt. vi hade mask for ogonen men kunde inte sova en blund. det var ju sa mycket att tanka pa och jag var nervos och da blir jag fnissig och da gar det verkligen inte att sova. vi tog en taxi till lagenheten och dar fanns victor som hade gjort mat och sa att han langtat efter oss. det ar ett bra valkomnande. kl 06 svensk tid och kl 00 usa-tid kande vi oss trotta och gick o la oss. jag vaknade i panik  halv tolv och tande alla lampor och ropade till marcus att nu ar allt forstort nu har vi forsovit oss. visserligen var det valdigt morkt ute men ja ja, jag vet ju inte hur solen och sant funkar i usa. det funkar tydligen lite lika for kl var inte halv tolv. bara jag som glomt av att stalla om tiden. men da var det forsent. tidigt var vi ute och strosade, utan karta. vi gick pa kansla och hittade upp till empire state building. manga kom fram till oss o ville salja en trip upp till toppen, vad gor att vi ser ut som turistas? vi provade att inte halla handen och titta rakt fram istallet for upp och da kom ingen fram. det var lite trakigt sa vi foredrog utflyktsforsaljarna. 
 
Vi motte sedan upp victor! han hittar i staden som om det vore hans egen ficka. jag blir imponerad. vi svangde vara lurviga i central park och jag var lycklig. ibland kanner jag att lat mig bara sitta pa en bank och vara glad.
 
ps. om vissa upplevde det stotande att jag pa fejan skrev om marcus tarmflora sa var det for att jag tycker det ar sa himla roligt nar vissa manniskors samtal pa resor endast verkar handla om hurvida magen fungerar eller ej. det ar kul ju. for er som var oroliga for honom halsar han att det kanns mycket battre nu och att den nya bakteriekulturen inte paverar pa samma satt som igar.
 
oj det blev tva bilder pa oss. vi glomde kameran hemma och tanker att vi ska losa detta idag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0