Bara bra saker idag


Jag har nu gjort årets tårta.
Den är så vacker så man får en liten klump i halsen när man ser den. Man kan vila ögonon på den i timmar och njuta i oändlighet. Man betyder kanske jag i detta fall, eller nej, mamma tycker likadant som jag. Hon har också varit med och vi har klappat varandra på axeln för väl utfört arbete. Den är klädd i vit marsipan och har vita pärlor på sig. Det finns ju vita "silverkulor" som ser ut som de dyrbaraste pärlorna. Det ligger jorgubbar runt om och jga har gjort minihjärtan av mörk choklad som ska lite runt om. Dit är vi överens. Vi ville ha den vacker och tjusig och elegant och alla sådana fina ord som du kan komma på beskriver denna tårta. Men jag gillar knorrar. Jag kände att den liksom saknade något. Jag ville ha något extra piff för att göra den extra minnesvärd. Så jag tog fram mina favoritgrejer som är sax, lim och papper och svängde ihop det som kommer göra tårtan totalt fulländad. Jag lägger upp en bild senare för en bagare kan ju inte avsöja sina ess i ärmen än.

Glad nyhet!
Tråkigt nyhet för er som har tröttnat på bröllop för länge sedan. Johanna, min syster och resekompanjon har köpt en sån där iphone. Jag har fortfarande inte riktigt hajat vad det är, men tydligen finns det där internet i den vilket betyder, håll i er, att jag kan blogga DIREKT FRÅN STOCKHOLM! Haha det gjorde mig så förtjusande glad. Och Karin H, nu får du din innersta önskan uppfylld! Hon tyckte att jag skulle blogga men nej sa jag, vänligt men bestämt såklart, att det blir inget med det serru! Men nu finns alltså denna möjlighet så kolla in här när ni känner att ni vill veta det som aftonbladet inte kan ge er.

Snart kommer Johanna och Morty
och vi ska äta smörgåstårta och dricka champagne (nää mousserande vin men det är så himla tråkigt att skriva, och jobbigt). Pappa hade köpt champagne till ikväll och så ringde Johanna och sa att hon skulle förbi systemet på vägen hit så hon kunde köpa lite champagne. Då var jag så finurlig så jag sa inget angående den redan befintliga champagnen. Kl 9 imorgon åker tåget. Gud, jag måste packa! Imorse förresten blev jag stolt över mamma. Hon läste om en finsk journalist som beskrev hur de såg Victoria som sin egen prinsessa eftersom de saknade monarki. Jag såg att hon blev lite rörd! Snacka om att jag kommer grina på lördag haha!!

 

   

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0