Jag vill köpa saker

Poff så var veckan i Knivsta snart slut. Så himla fort går dagarna och man borde ju skriva dagbok. Känns som det går lite långsammare när man åtminstone vet vad man gjort på dagarna. Än så länge minns jag i alla fall. Det har varit 20-25 grader hela veckan så vi har varit vid stranden, kollat in Sigtuna där vi spelade minigolf, ätit många glassar legat i solen och jag läste ut min bok på två dagar så det är rätt lugnt! Idag är det midsommar och vi har sett lite midsommarstång. Ikväll ska vi grilla och dricka champagne givetvis. Och jag firar genom att använda linser istället för glasögon. Det har liksom blivit mitt sätt att göra dagen lite, lite festligare.

Och jag har köpt en ny mugg till min fina muggsamling, eller två kom jag på. Handgjorda i keramik är ju förstås finast, men om det finns en tanke eller två bakom en vanlig porslin så blir dom lika fina. Men dom i keramik är så himla fina ändå så dom behöver man inte nån tanke bakom för att köpa. Jag var i "Öster om ån" i Uppsala som jag längtat efter att besöka sen jag glodde in i skyltfönstret under valborg. En mugg fick det bli fast jag egentligen skulle velat ha hela butiken. Jag köpte en i Stockholm också. Det var liksom tvunget. En i porslin med slottet på, jag behövde ju några fler minnen därifrån.

Jag älskar att köpa saker, men nu börjar mitt hem bli fullt. Jag längtar så till jag kan bo i en tvåa så jag får plats med ännu fler fina grejer. Eller hus! Vilken lycka. Vissa tycker att det är slöseri att köpa burkar och muggar och såna saker, men på riktigt så älskar jag allt jag köper och det är inte så att jag glömmer bort grejerna och det får stå och damma bakom någon annan grej. Nej, jag blir glad varje dag över mina saker och ibland tar jag fram något särskilt och tittar extra på det och blir glad haha det låter ju fånigt, men jag skulle nog kunna komma på varenda grej jag har hemma eftersom allt betyder något.

Bor man tillsammans med någon så kan det ju helt klart bli svårare med inredning. Men jag anser att den som bryr sig mest om en grej får bestämma. Det är ju inte så att David behöver betala hälften av alla små skålar och muggar och tavlor som jag bär hem. Man behöver ju bara dela på det som man faktiskt behöver, resten är ju mitt intresse. I våras hittade jag en jättefin liten saltskopa tex som jag faktiskt tyckte vi behövde. Då delar man på den och den har inte gjort oss besvikna. Och i somras köpte jag ett jättefint hem till den. En glasskål med en kupa över för att ha saltet i. Jag tänker på den ibland för den är så fin. Jaja det låter knäppt men jag har inget litet djur hemma så då får jag gosa med mina saker. Det fungerar väldigt bra.

Kommentarer
Postat av: Roffe77

Folket vill ha fler uppdateringar av bloggen!

2010-07-04 @ 11:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0