Senapen tog mig med storm

Åh jag blev så glad imorse! Jag tänkte på den underbara känslan man får när man inser att man har börjat tycka om en ny sak fast man inte ens har provat. Jag minns så väl studen då senapen trädde in i mitt liv. Jag satt i en soffa på ett hostel i Uruguay och tittade på fotboll. Plötsligt, som en blixt slog tanken mig: Varför gillar jag inte senap? Det är ju jättegott. Det var verkligen festligt och skönt att veta, att nu gillade jag senap. Jag hade ingen möjligthet att dubbelkolla och smaka det just då, men jag bara visste att det var rätt. Nästan samma sak med oliver och räkor, men jag minns inte ögonblicket utan det var vid en middag som jag åt det för att jag då visste att det var gott.



Jag var jättenära att få ett halleluja moment
som med senapen när jag jobbade på Gröna Lund. Jag hällde upp lakritsströssel i en bunke och doften nådde min näsa och jag kände att nu händer det!! Jag hatar lakrits och kände mig så lycklig över att kanske få bli omvänd. Jag blev så exelterad och faktiskt lite nervös eftersom jag inte visste hur jag skulle reagera. All denna adrenalin måste ha tagit dött på något annat i min kropp för jag kände hur lyckokänslan över lakrits rann ur mig och kvar stod jag med en äcklig doft av äckellakrits och jag blev så fruktansvärt besviken på mig själv att jag inte hade pallat trycket. Är ni med om samma sak så kan jag bara ge rådet att behåll lugnet och njut av stunden.




En sak till... Ja, det kanske blir lite mycket kungasnack men så är det. Jag kan liksom inte hejda mig även om jag skulle vilja. Men om en vecka är allt över. Då kommer visserligen varenda skvallertidning leta efter en mage hos Viktoria. Kan man ens bli gravid då?

Ikväll blir det lite stressigt. 18 börjar prinsar och prinsessor, sedan special om MetteMarit och Haakons bröllop och samtidigt (samtidigt??) börjar dokumentär om Daniel på SVT1 följt av det kungliga bröllopet med Ebba Von Sydow, Mark Levengood och Kristian Luuk. Jisses! Varför försvann den vanliga och pålitliga vhs:en? Jag kan ju inte spela in längre. Jag kommer prioritera SVT eftersom deras program är mest färska. Jag vill ju veta det senaste, norska bröllopet har jag ju trots allt sett.

Kommentarer
Postat av: johanna

Jag vet det är galet mycket teve nu.. man vet inte riktigt vad man ska välja.. aaahh.. Förövrigt önskar jag också att jag fick ett uppvaknande vad gäller smaker.. hm.. känns typ inte som jag varit med om det.. tråkigt.

2010-06-14 @ 18:14:05
Postat av: Frida

men du kan ju alltid se på SVT play i efterhand! :)

2010-06-14 @ 19:16:31
URL: http://frullaaan.blogg.se/
Postat av: Rebecca

tänkte också tipsa om SVT play :P

2010-06-14 @ 19:41:47
URL: http://www.majlov.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0