Sockerpeeling iklädd papperstrosa, huh!

Alltid när man gjort något roligt så är det svårt att veta var man ska börja. Det går ju inte att berätta allt, men man vill och då kommer allt ur munnen som en röra och det låter bara konstigt. 200 kort på tre dagar, den som vill kan ju kolla på dom :) Men några saker kommer jag minnas länge för detta var en underlig resa på många sätt.

Det var ju spa det skulle handla om. Direkt när vi kom till hotellet fick vi alla tre varsitt schema på våra behandlingar. Min första skulle börja om tio minuter och jag blev så stressad och ville bara dra mig ur! Jag tycker det är svårt att slappna av när man måste och flera gånger skulle jag ligga insmord i något alternativt i en kapsel och bara njuta. Istället för att göra det oroade jag mig för att dom skulle glömma att jag låg där eller att jag inte skulle kunna få upp kapselns lock så avslappnande nja, men mycket skönt!

Det händer som sagt mycket på en resa och en grej vill jag skriva om nu, det vill liksom inte lämna mitt huvud annars.

En sann berättelse om min första papparstrosa.

Det absolut roligaste var när jag skulle få en body peeling med brown sugar. Hon bad mig ta av mig mina kläder. "Öh, everything?" sa jag, för jag tycker sånt är ytterst jobbigt. "yes, here" sa hon och gav mig en liten plastpåse med något i. Hon försvann och jag stod själv kvar med mitt lilla plastpaket. Öppnade det och förskräckelsen var stor när jag vecklade ut innehållet och det visade sig att det var en liten (väldigt liten)papperstrosa med gummiband på sidorna! Jag visste på riktigt inte om jag skulle skratta eller gråta för innnan hade jag sagt att jag absolut aldrig skulle vara naken men gud vad töntigt att balla ur.. Nej nej på med denna hemska sak men vad skulle jag göra nu? Det absolut hemskaste jag kan tänka mig är att göra hel fel i en sådan situation. Ska man sitta med handduken runt sig när hon kommer in är det inte kul om hon istället får se en röv. På något väldigt märkligt sätt valde jag ändå att göra det sista. Jag hoppade upp på britsen och kände mig allt annat än bekväm med dom små gummibanden långt inne i huden.

Hon smög in, men om hon blev förskräckt så döljde hon det. Hon var väldigt duktig och professionell. Det var inte jag. Jag har aldrig gått på massage och jag visste uppenbarligen int hur man skulle bete sig. I min minimala outfit knådade hon hela mig med socker och jag kände mig som en Crème brulé! Jag fixkligga och bita mig i läppen för att inte fnissa. Jag brukar inte fnissa för mig själv, men under behandlingarna hände detta ett flertal gånger.

Efter denna konstiga upplevelse skulle jag hoppa in i duschen för att sedan bli insmord med något typ av chokladsmör. Visst är det jättebra och skönt, men när jag låg där tänkte jag ändå på att det kanske skulle vara bra om det fanns ett alternativ för oss lite mer pryda männsikor. Jag är ju inte riktigt som mina medresenärer som tyckte papperstrosan var onödig(??), så på det sättet var ju den min stora räddning om alternativet var näck. Men jag hade inte tackat nej till en liten cykelbyxa, varför inte även den i papper?
end of story


Övriga behandlingar var med mer kläder på vilket jag är tacksam för. Bland annat gjorde jag en lyftning av fejan utan skalpell (behandlingen hette så). Hon hade två "pinnar" som hon tryckte mot ansiktet och rörde runt med. Dessa strålade ut och gav stötar och ansiktet mer eller mindre vibrerade. Detta skulle då döda nerverna och minska rynkor. Det gjorde kanske lite ont, men vad är smärta om resultatet är en elastisk och spänstig hud?? Även ögonbrynen skulle plockas vilket jag var väldigt nervös för, men det gick vägen det med.

Åh jag är så himla nöjd med denna tjejtripp! Det har varit bra hela tiden (förutom när jag råkade slänga ut en fördom eller två..  :) Bäst helt enkelt och Polen är äntligen ett land jag besökt efter många års längtan!




Tröck!


Kommentarer
Postat av: johanna

Det jag funderade på under min peeling, var vad killar har på sig.. finns det en pappers-string-kalsong? Så många frågor, så lite svar..

2010-05-16 @ 13:05:12
Postat av: Frida

hahaa så himla exotiskt och underbart! :)

2010-05-16 @ 13:07:50
URL: http://frullaaan.blogg.se/
Postat av: Rebecca

thi hi vad roligt det var att läsa om din upplevelse. Lite annorlunda kan man verkligen säga :)

2010-05-16 @ 15:45:26
URL: http://www.majlov.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0