NU POLEN (inte poolen)

Snart går jag och Ankan på bussen från Synneröd. Den tar oss till Ytterby. Därifrån åker vi en annan buss till Nils Eriksson. Och DÅ börjar resan ännu mer på riktigt. För dit kommer Jonkan och så hoppar vi på tåget till Ystad. Tågresan kommer bli en äkta tågresa för vi har matsäck med oss och godis och tidningar.

Jag älskar att färdas! Man sitter liksom bara ner men ändå tar man sig nån vart! Inatt åks färja, det är mitt favoritfordon. Hoppas så att dom har enarmande banditer för det är nästan det roligaste man kan göra på en färja. Förrutom när man går och lägger sig i sin lilla lilla hytt och kikar ut i det lilla lilla fönstret. Och den lilla söta toaletten, åh jag längtar.

Ja just det, vi ska vara en sväng i Polen också. Chokladmassage (?), sockermassage (??) och massa andra förhoppningsvis sköna grejer. Jag hoppas bara att det är en dam som ska utföra det och inte nån lurvig hane som ska knåda och stå i. Då får jag slå upp i mitt polska lexikon att det här går inte för sig.

Jag har längtar efter detta och jag tror alltid att mina höga förväntningar ska infrias så tror jag denna gång med. Nästa stora grej är Stockholmsresan med Jonkan runt den 19:e juni, men det kan jag inte skriva om nu.

Köss //polenresenären


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Välkommen tillbaka till bloggvärlden ! Trevlig resa och njut ordentligt. Puss

2010-05-13 @ 00:22:55
URL: http://majlov.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0