Pizza och stråldiadem; en bra dag

Många, många gånger denna vår har jag längtat efter dagen då jag skulle köpa en pizza och lägga mig på gubbholmen i solen. Men det har liksom aldrig blivit av för solen har inte känts så pålitlig. MEN IDAG! Solen sken, jag var glad, jag var hungrig och David ringde under sin cykelnfärd hem från skolan och han var också hungrig!! Det är för bra för att vara sant tänkte jag när D sa att han kunde beställa på vägen hem. Vi hämtade pizzan och kanske var det för bra för att vara sant för poff! föll regnet ner ganska mycket. Men solen sken och vi hade ju faktiskt bestämt att det skulle vankas utflykt just idag så vad gör lite regn.. Pizzan kanske blev lite blöt men desto mer slabbig och härlig. När jag var liten hade jag en rolig historia på lager vid typ alla situationer. Jag läste Kamrat-Posten och uppdaterade min roliga historiebank ofta! Nu kom jag faktiskt på en rolig en (?) och kanske borde uppta mitt roliga historieberättade. Döm själva.

En familj tog med sig farfar på pizzeria när han fyllde 90 år.
När pizzan kommer in frågar farfar "Vem har spytt på min pannkaka?"


Ja. Jag vet inte. Jag lovar att den iallafall stod under roliga historier.

Dagens bröllopstanke:
Idag funderar jag på vilket diamdem som Vickan ska ha på bröllopet. Jag tror på Stråldiademet. Inte min smak, lite för frihetsgudinnigt men efter att ha läst om diademets historia idag (ja, jag är nördig på detta ämne) så hoppas jag nästan att hon ska välja det ändå. Jag gillade Silvias jättemycket och det var självaste knugen som valde det så han och jag kanske har samma smak.

Kommentarer
Postat av: johanna

vad nice med pizza utflykt, blir inte allt så himla mkt trevligare bara man äter det ute i naturen. vi satt på albert ballkong igår och åt lite sallad och rack rose, inte så dumt. hoppas helgen blir ilka fin, då blir det fantastiskt härligt!!

ja jag tror också på det diademet..

2010-05-21 @ 13:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0