Listor 4-ever

Nu är det inte många dagar kvar på universitet för denna termin. Man kan räkna ner på fingrarna så man vet precis. Stannar nog några dagar efter "skolavslutningen" för mamma ska ha fest hemma hela helgen och då är det tydligen både barnfritt och mansfritt. Vilket härj det kommer bli. Jag skulle vilja vara en fluga på väggen då.

Jag älskar att planera och lista saker! När listan väl är gjord kanske den inte används som hjälp men det är själva tillverkningen av listan som är det roliga. Nu har jag kanske tio listor i mina anteckningar på mobilen. Just nu är det alla födelsedagspresenter jag köpt och ska köpa, mat jag vill handla, egna hittepårecept, låtar jag måste spotifya, frågor till daniel och victoriaquiz, vad jag måste göra någongång osv osv. Det är kul att titta på dom och ibland vill jag inte göra sakerna som står på listan eftersom jag då måste radera listan. Gud jag är ju dum i huvudet.

Ja, jag måste skriva detta för att skriva av mig:
Eftersom jag nu läser 200% (kungliga bröllopet 15 p. syftar jag på) så är mitt huvud ganska trött. Men trevlig trötthet eftersom det fylls med kunskap höhö. Nej men på riktigt så blir jag nästan lite stressad av all information det finns! Jag vill på riktigt läsa och se och veta allt och då har man att göra. Betade av ett Bernadotteprogram igår, ett kalla fakta som handlade om bevakningen av kungahuset och en mängd klipp från diverse program som på något vis berör någon medlem i kungafamiljen eller en bekvant till dem med förvisso.

Imorse åt jag frukost framför senaste avsnittet av Bernadotte som handlade om Carl Johan Bernadotte. Det var jätteintressant och lite sorgligt och han verkar vara världens snutte. Carl Johan är kungens farbror. Han fick inte gifta sig med sin kärlek som var veckorevyns chefsredaktör Kerstin Wijkmark. Men han tyckte hon var så förtjusande så han valde att göra det ändå och därmed avsätta sig sin trönföljd. Han förlorade både kontakt med familjen och alla sina penningar så de drog till Amerika och gifte sig där. Han fick inte bo på slottet när han återvände till Svea och det var kungen och Silvia som var de som välkomnade honom tillbaka på riktigt. så mycket mer fisförnämnt det var förr i tiden.

Även om det kanske inte är det modernaste kungahuset idag eftersom Daniel fick vänta typ 5 år extra än övriga Nordiska flammor så är det ju ändå positivt att det faktiskt gått framåt och en vanlig bonndräng får bli prins. Jag är så glad för hans skull. På riktigt. När jag skriver det såhär så ser jag ju att det kan upplevas som lite töntigt, men varför ska detta vara mer fånigt än andra intressen folk har. Jag ville skriva att jag inte är insatt i andra kändisars liv och vem som fattat tycke för vem men det är ju inte sant det heller.. Jaja, jag tycker det är roligt och intressant. Det är ändå en gigantisk del av Sveriges historia som vi borde vilja hålla hårt i.
Alla ska hålla på att tjata också om pengar. Vad jag har förstått så beräknas kungafamiljens statsbesök och representationer etc. ge Sverige en miljard svenska penningar i pr varje år. Förra året fick kungafamiljen 96 miljoner kronor av skattebetalarna. Det borde ju betyda att vi får lite tillbaka. Sen så tycker jag att dom ska få ha fina kläder även om mina är fula.  

Förut så tyckte jag att Daniel var lik David när han klädde ut sig. Nu känner jag att jag lärt känna båda två lite bättre och tycker inte det lika mycket. Eller?                                     

Kommentarer
Postat av: Frida

du bloggar så himla bra emelie! :) fortsätt såhär!

2010-05-21 @ 19:37:15
URL: http://frullaaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0