Surr i skallen

Imorgon är det lite sorgligt. Fast ändå ska vi fira. Det är lite konstigt för när någon ska fara bort eller man ska se sista avsnittet av något så "firar" man med godis eller nåt annat fast det egentligen bara är så tråkigt. Imorgon ska jag se sista LOSTavsnittet ever och det ska verkligen firas, eller inte firas då, men ätas samtidigt som man sörjer.

Sex säsonger är förbi och vad ska man se på nu då? Jo, för att underlätta slutet så började vi kolla in Flash forward så vi lagom till Jack och co´s avlutning hade kommit in i denna nya serie. Och OM man kom in i den, efter typ tre avsnitt hade jag redan hunnit vara glad och jätterädd och till och med gråtit! Det är för bra för att vara sant tänkte jag, som jag brukar tänka när något är just så bra, och visst var det så. Tydligen för få tittare och det gjorde mig så arg. Ja, så arg så jag gick med i gruppen "save flash forward" haha. Så nu är jag med och gör skillnad. Det är viktigt att ställa upp för de svaga och stå upp för sina åsikter ju.

Jobbigt var det ibörjan för jag var väldigt, väldigt säker på att Richard i LOST var samma skådespelare som Mark i FF. Detta undersökte jag såklart direkt. Konstigt nog hade de hade olika namn. Väldigt frustrerande då jag inte kunde förstå varför han gjorde så... Detta var väldigt jobbigt ett tag, men nu har jag gått igenom en drös av bilder på dem båda och ja, det är kanske två olika hanar, men de måste åtminstone ha ett päron gemensamt. Joseph Fiennes från FF spelade Shakespeare i Shakespeare in love, men så som jag lärt känna honom så passar han bättre som Mark än Will.          



Det enda som är bra
med avslutningen av Lost är att alla skådespelare nu är fria som fåglar och dom kommer göra en massa nya serier och filmer. Jag kommer definitivt att se allt och särskilt intresserad är jag av Jin och Sun. Ja, deras karaktärer kommer kanske inte att få någon vidare fortsättning, men nåt annat kan dom väl hitta på. Tillsammans. För dom var så himla, himla söta. Ibörjan blev Jin sur när Sun hade en knapp uppknäppt, men det var mest för att han kände sig utanför för sedan blev han så snäll och man kunde liksom inte önska något annat än lycka!

En sak till kom jag på som jag måste skriva. Det är jobbigt när en skådespelare spelar en karaktär i en serie som man tycker jättemycket om (tex Penny i lost) och sen spelar en annan karaktär i en annan serie som man inte alls tycker om (tex Olivia i Flash forward). Det är väldigt frustrerande för man vet inte om man ska bli glad eller arg när man ser en bild på henne. Men hon ser ju söt och rar ut och hon var Penny först så jag tycker nog mer bra än dåligt om henne. Fast hennes män tycker jag om jättejättemycket i både lost och FF. Desmond är så himla fin och man kan inte få nog av hans bildsköna tryne. David tycker nog om honom ännu mer än jag för han är så genombra, se bara på hans fina röda tröja.    


Kommentarer
Postat av: sofie

älskar flashforward :D

2010-05-30 @ 20:06:23
URL: http://autumnsong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0