Jag vill vara en picknic

Nu är det bäst! Det är sommar men jag har hela sommaren framför mig ändå. Det bästa med sommaren är picknic. Jag tycker det är så kul och därför blev jag arg när jag såg på Förkväll häromdagen och Edward Blom var där. Han är mat- och kulturhistoriker och skulle berätta för oss om picknicetikett (?) och han menade att kvalitét ska gå före kvantitet. Nej? Jag går hellre ut med en filt (påslakan) och tar med mig maten jag annars skulle ätit inomhus och gör det jättemånga gånger än att dricka champagne och äta ostar och sånt flådigt. Fast såna picknicar gillar jag med. Pizzapicknicen förra veckan t ex hade varken bestick eller riktiga glas utan en gammal vattenflaska och en toarulle som servett. Men jag var glad hela dagen tack vare matstunden där ute. Imorgon blir det sushipicknick med Frida och Rebecca. Hoppas det blir sol, men annars blir det på golvet, det funkar det med. Och på lördag blir det grillpicknick, åh jag är så lycklig!

På en bänk vid ett joggingspår i Köpenhamn.


Jag tänker ofta på att jag vill vara i maten jag äter. I Polen åt jag den krämigaste och ostigaste risotton man kan tänka sig och jag kunde bara föreställa mig hur det skulle vara att vara där i. Eller en chailatte med massa skum, tänk att dyka ner där och bara vara i det där skummet. Öppna munnen ibland och känna att man är ett med chaien. En härlig stor kanelbulle är också frestande. Tänk att klämma sig ner där hos smöret och kanelen och bara vila. Jag tror faktiskt att fler tänker såhär men att man kanske inte vill erkänna det för att man verkar knäpp.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

blev nu super sugen på att lägga mig i bullen och bara va lite :D

2010-05-27 @ 22:08:01
URL: http://www.majlov.se
Postat av: Elin Fhager

Måste erkänna att jag aldrig tänkt så angående mat men det är en frestande tanke. Vad skulle jag då välja krypa ner i? Jordgubbspaj var min första tanke... Nä jag tar en gräddig jordgubbstårta för då kan man ta sig ett bett på jordgubbarna när man myser i grädden.

2010-05-28 @ 17:14:37
Postat av: emelie sporre

ja grädde låter som ett bra alternativ, väldigt bekvämt och mjukt!

2010-05-28 @ 21:18:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0