Ingen vill veta var jag köpt min tröja tills nu

Det är söndag och precis en vecka kvar till jag flyttar till Kungälv för sommaren. Det ska bli så härligt att bo i Synneröd igen. Jag tror inte jag kommer sakna lägenheten alltför mycket eftersom den är overkligt varm redan nu. När det är -20 grader ute och man ändå vill ha fönstret öppet så känns det inte så lockande att spendera sommaren här.

I dag har jag hälsat på mormor och morfar i Kristinehamn. Jag hälsar inte på så ofta vilket är synd för det är roligt där. Vi åt kyckling, ris, potatis, sås och kokta grönsaker. Det var så himla gott. Jag äter aldrig potatis eller ris och inte kyckling heller för den delen och så fick jag allt samtidigt. Jag frågade mormor hur hon hade gjort såsen men hon sa att hon bara gjorde lite. Jag skulle också bara vilja göra lite och så blir det mat av det. Fast jag skyller på mitt kök. Två kokplattor och en låda till frys är ju det jag har och äter ändå inte färdigmat så det tycker jag är rätt bra. Fast denna vecka köpte jag färdig fiskgratäng och på riktigt höll jag på att dö av njutning. Så himla gott och jag tänker på den varje dag. Idag köpte jag en megaburk med fiskbullar för jag har liksom inte riktigt insett hur mycket jag saknat fiskar i mitt liv. Ja, fiskbullar är fisk, till viss del. Det är i alla fall jättegott och jag längtar till imorgon då dom ska simma ner i min mage och vara där. Jag tycker om dagar då man längtar efter sin lunchlåda. Jag brukar längta, för jag tycker om att äta goda saker.

Mmmmmm
Mormor är väldigt snäll. Hon tycker om när folk blir glada. Jag sa till henne att jag skulle bli glad om jag hade en "pippitröja", en sån där vit stickad med röda och blå sträck. Det var ju inte så att jag bad henne om att hon skulle göra en men Poff sa det så hade hon köpt garn och stickat en. Den blev så fin och jag tror på riktigt att jag kommer använda den till jag dör. Hon ville inte ha pengar såklart, men jag köpte en orkidé och tryfflar. Jag tänkte att det hade jag blivit glad för om jag var hon. Och det blev hon. Vi åt dom till fikat och mormor la en liten tryffel på morfars tallrik. Han såg ju inte förpackningen eller var den kom ifrån innan den plötsligt låg där ensam på tallriken och hade jag varit honom så hade jag nog trott att det var en liten harbaj. Men dom smakade inte det, utan choklad.

I somras fick jag sånt där dumt
påhitt
att jag ville hoppa in i en fisk.
Det jag fick tag på var ett fiskhuvud
som jag satte på näsan. Urfånigt.

Kommentarer
Postat av: johanna

aha så du har varit en sväng hos mormor. Vilken fin tröja, tror också du kommer ha den till dina dödsdagarna! Kan man inte prenumerera på din blogg? så man får en mail när du skrivit?? vore himla bra tycker jag. Förresten, vardu fin i dina guldskor?? tycker tyskland var bra:)

2010-05-30 @ 19:54:53
Postat av: Roffe R

Ingen dålig tröja det där!

2010-05-30 @ 23:08:56
Postat av: Rebecca

mycket fin tröja !!!

2010-05-31 @ 13:57:24
URL: http://www.majlov.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0