våffelkul

Idag åt jag frukost ute! Rebecca tog med mig till Kaviar, bara på namnet hör man ju att detta är något speciellt. Vi åt toast och våfflor och ägg och kaffe. Jag blev överaskad att dom hade kaviar till äggen för det brukar inte frukostbufféer ha. Nu när jag skrev det där så kom jag på att det vore verkligen jättekonstigt om dom inte hade just kaviar. På våfflorna tog jag nutella blandat med grädde och det smakade helt okej kan jag säga. Detta ställe ligger på kasernhöjden här i Karldtad och dit ska jag imorgon kl 9 och labba lite, mitt nya intresse.

En kul sak med våfflorna bara: När jag och Rebecca hade hällt i vår våffelsmet i järnet så kommer det en snubbe och ställer sig bredvid oss. Han ska också göra våfflor men hade inte gått kursen. För han tar margarinet som finns där på flaska och trycker på ganska hårt rakt ner i toastjärnet. Jag glor och undrar vad han gör men tänker att han kanske går på fettdiet. Det gör han inte. För när han ser att "smeten" inte är nåt vidare fast utan istället börjar bubbla och rinna iväg mumlar han något om att det här var visst inte smet. Öh nej pucko, ja jag tänkte faktiskt så för hade det varit våfflor han tänkte göra så såg det ut att bli världens äckligaste. Det var kul. Och jag lyfte på våffeljärnet och tog ut min nygräddade våffla och försökte se snäll ut som om jag inte alls tyckte att det han hade gjort var något konstigt utan tvärtom, att jag faktiskt precis hade gjort samma sak själv.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

vilken underbart bra start på dagen!

2010-11-03 @ 17:44:03
URL: http://www.majlov.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0