ut och plocka svamp för bövelen

Nu sitter jag här i Synneröd och bara har det, ja trivsamt. Jag och mamma promenerade i skogen i två timmar, sen gick vi hem och åt vaniljsås med lite äpplekaka. Och sen vilade jag. Och ja, typ det. Så skönt faktiskt. Även om jag ser tabeller och stapeldiagram när jag blundar så är det skönt att byta miljö lite. I eftermiddag ska jag till Alingsås och träffa Christer, det blir spännande. Och så ska jag kika på de där fantastiska upplysta Alingsås som folk snackar om här. Åh det är så härligt att hösten är kommen! Igår drack jag glögg och det kändes inte en dag för tidigt! Glögg är livets dryck kan man säga. Och så gjorde vi årets egna glögg, den står här i en hink och skvalpar och hånar en nästan eftersom den tar typ fem veckor att bli klar, vilket betyder att det är mer än fem veckor kvar till jul.

Nu när man är hemma
hos föräldrarna kan man ju i princip äta vad som helst. Sånt som man inte orkar laga på sin lilla diskbänk i Karlstad. Därför ska vi göra grönsakssoppa snart, eller ängamat som den faktiskt heter. Då kanske vissa tycker, vad är det för larv? Men för mig är det verkligen ingen larvig mat. Jag står upp för soppan som om de vore min bror. Äh nu är jag larvig, det är bara för att jag är skrivsugen men har uppenbarligen inget vettigt att skriva. Ja, för mina övriga inlägg är ju alltid så vettiga. Vett och etikett.

Ja nu är det en dag
mindre kvar till dagen som avgör min framtid. Jag tror inte det är så bra kanske att tänka så dramatiskt men vad gör man när man inte kan styra sina tankar? Jo, man tänker dramatiskt om allt och inget och man blir påkörd om man inte håller andan i en minut.

Vad mycket dumheter man haft för sig. Och har för sig. Det är bara det att jag inte vet nu vad som egentligen är dumheter. Det inser man senare. Och tur det, annars skulle man ju vara helt dum i huvudet hela livet.

Kommentarer
Postat av: karin d

Det heter änglamat och är favvosoppa på sommaren med massa goda färska grönsaker!

2010-10-17 @ 21:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0