Traderamamma?

Jag pratade precis med pappa i telefon och jag blir alltid glad av det. Jag ska åka hem och hälsa på snart för det var länge sen (ja ganska iallafall) och för att jag ska göra högskoleprovet. EH! Fick idag reda på att jag inte alls har lika lång tid kvar på naturen heller. Måste vara klar med allt i början av november istället för sista november som jag trodde, eh igen.. Jag har ändå varit ganska redig och jag känner att jag vill berätta vad jag gjort. 20 minidiagnoser, 10 arbeten och en lab. Det gör mig lite stolt faktiskt. För jag tror inte så mycket om mig själv. Bokade in tid för slutprov idag och lab inför lärare som tyvärr blir direkt efter högskoleprovet. Jag hoppas jag är en naturbegåvning på natur när det väl gäller.

Och en traderadröm kan bli verklig! En fåtölj som jag vill ska bli min befinner sig i Allingsås. Där bor inte jag, men pappa sa att vi drar dit och hämtar den när jag kommer hem och så får den stå i Ytterby och damma tills jag har plats! Yes! Jag hoppas att den kan lugna ner mina nerver lite. Jag tror den kan ge mig lite lycka. Jag vågar inte lägga in bild på den om den inte blir verklighet men blir den det så kommer ett vackert foto komma, med mig i fåtöljen givetvis. Förra gången jag handlade tradera var när jag flyttade från kronparken till Haga. Då köpte jag en 50-tals hylla med skåp och lådor och plats för dator, inte så mycket plats för ben men det är en småsak. När man ska handla såna saker är man glad att man bor i Värmland. Det är mycket billigare här. Jag fick den för 250 kr medan i Göteborg, däär, där hittade jag en likadan för en tusing! Tokar! Göteborgare alltså, förstår inte att billigt är grejen.

Jag är lite fixerad vid 50-tal just nu. Allt måste vara i teak och hyllorna ska vara string. Skitnödigt jag vet. Mamma är inte alls lika inne på string (förrutom när det handlar om polska trosor då, som hon fortfarande har kvar). Hursom så frågade jag var farmors fina stringhyllor var och om dom kanske kunde tänkas bli mina. Neej det var inget att ha, de var så slitna, kanske finns en kvar... Då blir man lite trött på att man inte har en traderamamma. Hade hon varit det hade hon vetat hur populära dessa stringisar är och hur lätt man säljer vilken string som helst hur mycket skit det än må vara på. Fast jag hade ju inte sålt, för jag kan inte få nog. Jag kan inte få nog av möbler vilket börjar göra mig tokig! Bor man på 20 kvm så får man helt enkelt inte ha det intresset. Absolut förbjudet!

Och ja, typ en sånhär.

Kommentarer
Postat av: Maria

Min pappa har sina stringhyllor i garaget och vägrar ge dem till mig. Helt fel!!

2010-10-11 @ 23:28:41
URL: http://mariahedman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0