När första ljuset brinner

Nu är julen snart här. Jag ska börja julpynta och baka och sånt mycket tidigare i år för julen så himla kort!! Och jag har ugn, då kan man baka pepparkakor. Idag köpte jag första julklappen. Fynd givetvis! När det gäller jul så gillar jag kvantitet. Köpa så mycket man bara orkar för att få en fröjdefull jul! Alltså jag skojar givetvis.. eller ja. lite sanning, äh jag vet inte. Man ska såklart vara vänner och uppskatta de små tingen men det större tingen som är inslagna ska man inte förakta heller. Jag är väldigt bra på julklappar, faktiskt. Jag är också rätt snål, ja fakiskt, men ändå lyckas jag köpa en drös med julklappar varje år och det brukar inte ruinera mig direkt. Det beror helt enkelt på att jag köper saker när jag ramlar på dem och det kan vara 12 oktober. Då gömmer man det bara under sängen och skriver upp grejen på en hemlig lista så man har koll på vad man köpt. Man gör inte som mamma och gömmer grejen och skippar listan. Bra för mig däremot som har fått upphittade juklappar i maj.

Sing hallelujah!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0