oh du härliga välsignade dag!

Jag skulle vilja gå kursen bestäm över ditt humör. Skönt skulle det vara för jag har ingen aning om hur man gör. Igår var jag ledsen och såg ingen vidare mening men någonting. Dagen var världslång och aldrig blev det kväll. Fula kläder hade jag på mig också. Sen kom visserligen mamma hem och gratinerade ett blomkålshuvud och då blev livet faktiskt lite roligare. Huvudet såg så kul ut när det bubblade i ugnen. Jag behöver inte så mycket lycka för att bli lycklig. Idag däremot, vilken toppendag! Vädret är skit och jag har ätit tre fukostar men idag blev allt som var dåligt bra istället. Verkligen konstigt. Jag gjorde mattetest och fick 16 rätt av 22. Jag känner att Govert var en himla bra kille ändå. För 16 rätt är ändå ganska många rätt.

Och nu fnissar jag
för mig själv igen. För jag tänkte på min mattelärare på högstadiet. Han skulle hjälpa min bänkgranne och satte sig på mina böcker (jag var inte där just då). När jag kom tillbaka till min bänk sa jag såklart att halå du sitter på mina böcker, typ. Då lyfter han bara på rumpan fast sitter ändå kvar på bänken, så att böckerna blir fria haha och så ska jag in med handen där och dra ut böckerna. Okej nu låter det som dom åkt i in i hans rumpa och så var det ju såklart inte, men lite konstigt ändå. Jag tycker iallafall att det var väldigt kul och tänker på det då och då.

Nu har jag fått kallelse
till laboration och den 3 november är allt över. Då blir jag ledig och då ska jag också börja fira jul. Det kommer bli den längsta och bästa julen i mannaminne. David och Morten kommer fira jul med oss också så det kommer bli så mycket folk så vår lilla familj kommer få hybris. Jag tror man kan säga hybris? Jag skulle nästan vilja säga till tomten att i år kanske vi själva kan få ha vår hög med paket som vi ska ge bort så att man ser vem som är mest givmild. Jag måste verkligen sätta fart på mig själv nu, två julklappar bara och det är snart november!

Ps. Om jag får mer än 1,3 på lördag då ska mina framtida barn gå i söndagskola. För då är det inte jag som gjort provet.

Kommentarer
Postat av: carita

Åh ja Govert gillar vi. Han var speciell men ack så trevlig

2010-10-20 @ 18:26:26
URL: http://caritaszmida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0