Tallrik med Prins Bertil och Lillian Craig. Mitt senaste bud

Jag orkar inte med Tradera. Jag har varit där förrut men lyckades fly, men nu fångade det upp mig igen och man blir så trött. All tid går åt till att leta upp vackra saker som jag inte alls kan köpa. Bokhyllor, persiska gigantiska mattor, antika fåtöljer osv. Och jag nöjer mig inte med att kolla in det och sedan kolla in något annat, utan allt vackert lägger jag i min "minneslista" på sidan. Det som finns i den listan får jag sedan mail om ett dygn innan auktionen går ut, som en påminnelse. En påminnsle för vad? Att nu Emelie, nu är det bara 24 timmar kvar om du ska köpa den vackra handknutna turkiska mattan som nu ligger på 4520 kr. Och jag som inte ens äger ett golv som mattan kan få plats på. Varje dag kommer det mail och jag kan inte sluta för jag älskar vackra saker och genom att lägga dom i min minneslista så blir det lite mer mitt. Ungefär som när jag är shoppingsugen och går in på någon webshop och bara lägger massa fina saker i min "kundvagn" för att sedan, när jag känner mig nöjd, trycka ner hela sidan. Då har jag fått känslan av att handla, men det kostar ingenting och jag saknar inte grejerna som jag inte får för ofta är det inte så himla viktigt, egentligen. Åh jag känner mig konstig.

God nyhet, nu blåser inte fönstret upp! Rebecca visade ett fiffigt knytsätt så nu måste snöret först gå sönder för att kunna välta ner mina blommor. Jag har 6 stycken krukor och en blomma. Det är mer än någonsin för jag fick en hel drös av mormor förra gången jag hälsade på. Och så handlade David rosor så nu tycker jag att det är fint. Jag ville torka rosorna, men då tog David det personligt som om det var honom jag ville döda och torka. Så dom får väl leva bäst dom kan ett tag. Snart blir det en promenad till universitetet för att därifrån fara till Kristinehamn. Igår var som sagt Rebecca här med denna fantastiska fönsteridé och Frida var här med ny cool jättefin frisyr! Jag hade tebjudning kan man säga, med te (givetvis) och scones. Det får plats tre rompor i min soffa!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Åh Emelie bästa kvällen på länge var det hemma hos dig. Det var så himla mysigt och super goda scones !!! PUSS <3

2010-10-07 @ 21:07:40
URL: http://www.majlov.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0