tjat

Man lär sig inte av sina erfarenheter. Utan av slutsatserna man drar av dom. Säger Morgan Alling i sitt sommarprat. Och så börjar huvudet snurra igen. För erfarenheterna ser ofta ganska lika ut. Man är ändå med om mycket samma, kul saker, ledsamma saker, bråk och lite sorg på det. Man får skit, men det krävs en del skit innan man kommer på hur skiten ska tas om man inte funderar på hur man ska bemöta den. Just skiten kommer ofta smygande. Uppenbar skit ser man, den förstår man och man kan tänka huruvida man är värd den eller inte. Osynlig skit är svårare. Man märker inte när den kommer. Plötsligt har man bara andra tankar om sig själv och undrar var dom kom ifrån. Det är svårare att skaka av sig. Man blir ju till viss del den man är av sina erfarenheter. Omgivningen som gör en. Vissa människor gör en finare, vissa gör en inte det. Dom som tar fram en sida man hatar hos sig själv, dom finns och dom undviks. Det finns båda.

Jag ska bli bättre på att påpeka för folk hur stolt jag är över att få vara med dom. Hur upplyftande dom är. Magdalena har varit borta hela sommaren och jag inser hur mycket jag behöver henne. Jag hoppas hon behöver mig. Jag ska annars göra mig lite mer behövlig. Det kanske kan vara ett trix.

Enda bilden jag hittade på denna datorn. Skandal. Att det dessutom trängt in sig en karl emellan gör det ju inte bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0