Nya tider

Vad skönt att vara hos mamma och pappa. Dom tar hand om en så bra. Det finns duntofflor och ett förskräckligt fult nattlinne (med blommor i olika lila nyanser på som går till fötterna) att sova i. Det knackar på sovrumsdörren och mamma säger att frukosten är klar. Det känns som julafton. Utan paket. Jo jag fick vitaminer, hon tror att jag är undernärd. Jag drar upp tröjan och visar min mage och säger nej, det tror inte jag. Hon säger att man kan vara det ändå. Hopp. Jag kan väl prova lite vitaminer. Som om falukorv och makaroner inte ger mig det va. Man smörjer in ansiktet när man är här också. Jag har aldrig köpt en kräm i hela mitt liv, allt jag har kommer härifrån. Fick en fin lotion med parfym förra julen. JLo minsann. Den fick hon tillbaka sen. För hon uppskattar såntdär mer. Jag har tvål, deodorant, lite parfym ibland, men man ska tydligen ha mer. För man måste ta hand om sin hy. Jag tänker att jag kanske ska ge det ett försök. Jag ska börja ta hand om mig själv! Smörja in ansiktet, händerna, fötterna och läpparna. Jag ska nog köpa en fuktåtergivande kräm för alla vecken i öronen med. Så fräsch jag kommer vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0