hur jag än mår idag

Vilka jävla veckor alltså. Ja men det är så. Dom springer så sjukt snabbt. Jag hänger med så gott det går men inte blir man fit för det. Tvärtom. Semmeltiderna alltså. Jag åker tåg med internet. Jag känner mig modern. Det är jag inte eftersom internet inte är så nytt längre. Men jag ser det som en lyx. Uppkoppling är inget jag är bortskämd med. Jag mailar till mina lärare och det känns som att man är effektiv när man mailar på tåget. Det är jag inte eftersom jag lika gärna kunde mailat om det igår men orkade inte. Jag är så trött nu, men jag måste lära mig att det är i den här takten livet kommer gå ett tag framöver. Jag somnade nästan sittande på ett ankomstsamtal på praktiken idag. Jag vill inte vara en trött student. Vilken skittråkig praktikant liksom. Jag vill vara proffisionell och.. ja bra. Jag undrar hur en virrepanna som jag ska klara detta jobbet. Skriva upp vad man gör, vad man gjort, vad man ska göra och vad man inte gjort och vad man kunde ha gjort känns som en gång för mycket skriva.

Som sjuksköterska har jag förstått att man måste vara redo 24/7. Det spelar liksom ingen roll om du har dansskorna på, är det någon som känner kanske, eventuellt, lite yrsel så ska man vara redo att slänga ur sig en liten diagnos. Efter fyra veckor fick jag min första fråga i egenskap av syster. Cafétjejen hade fått en sticka under nageln. Hon fick inte ut den och det gjorde ont. Hon hade långa tjusiga naglar.

Kanske kan du klippa ner så mycket som går av nageln och dra ut den själv?
Det tyckte hon inte var så bra.
Hon ville uppsöka vårdcentral istället. Det kan man också göra. Sa jag.

Kommentarer
Postat av: S. H

Hihihi du är så roooolig! Du kommer bli en allert sjuksyter med full koll, jag lovar. Det kommer passa dig så bra.

2011-02-25 @ 20:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0