raw food wow! eller

Det finns så mycket tips på vad man ska äta så man blir koko. Det finns så mycket så man måste ju skratta åt det. För det går inte att lyssna på allt. Kanske inte ens på något. För några dagar sedan åt jag en ny grej som jag faktiskt skrattat åt massa gånger, så det var ju en bra sak att äta. Raw food var det, har någon testat det? Det är mat som inte får värmas över 42 grader och inga mejeriprodukter får finnas heller. Det låter ju inte särskilt spännande. Och väldigt kallt. Men! Magdalena hade i alla fall fått ett recept på en äppelpaj med grädde som vi givetvis skulle prova. Men grädde, det är ju mejeriprodukt? Ja, därför gör man som raw foodfantast en grädde av mixade cesewnötter och päron. Öh? Japp. Och pajbotten som inte kan åka in i ugnen såklart mixas ihop av dadlar, mandlar och lite olja, Thats it. Och fyllningen; mixade bananer, äpple och honung. Jag blir fnissig bara jag tänker på det. Det var verkligen jättekonstigt. Men festligt. Jag kan ändå inte sluta fundera på om det verkligen ska se ut så här.. Någon som vet?



Kommentarer
Postat av: Lotta P

Hur smakade det? Ser inte så lockande ut .... Liknar barnmat på något vis.

2011-01-28 @ 07:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0