bra bra ja ja

När jag har det bra försöker jag tänka att jag har det bra. Försöka göra mig lite mer medveten om det. Så blir det lite mer på riktigt. När det händer överjävliga saker så är det väl nästan en skyldighet att uppskatta det fina man har? Jag tycker det. Allt är verkligen inte alltid bra. Rätt ofta kan man vara ledsen, eller besviken. Jag kan bli arg så jag måste stampa med fötterna i marken. Bebisstamp ja, men jag gör fortfarande det. När jag var liten och stampade nerför trappan hörde jag ofta pappa säga oj nu kommer tigern. Det gjorde mig alltid ännu argare. Hårdare stamp. Men nu leder stampandet till att jag inser hur fånig jag. Särskilt när ingen ens hör hur jag trycker med fötterna. Och så brukar jag bli lite glad av det. Hur synd det än är om en så måste man ibland jämföra. Man kommer alltid ha det värre än någon annan. Men de flesta av oss har det väldigt mycket bättre också. Det kan i alla fall göra min ledsamhet lite mindre ledsam.

Nu har jag det bra, faktiskt just nu. Jag kom precis hem från jobbet. Jag slutade vid nio men det var fint väder så jag gick. Jag gick och gick. Ville visa upp min fina sporttröja kanske men mötte inte så många på vägen. Sen kom jag att tänka på mitt badkar och då gick jag hem. Nu är vattnet upp till kanten och jag har satt på ett sommarprat.

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0