smultronvägen

Nu har jag rast. I två timmar. Då är det bra att bo nära. Jag gick givetvis min genväg hem. Den har kännts som en självklar genväg eftersom gräset inte är klippt där. Som att det inte är meningen att gå där. Och jag tror inte att det är meningen att jag ska gå där heller. Idag upptäckte jag att jag måste ha klivit på smultron varje dag. Det var så många av dom. Jag tycker det känns konstigt att jag uppenbarligen inte tittar på marken där jag går. Och synd. Både för smultronen och dom som kanske ville äta dom. Fast egentligen tycker jag smultron är lite meningslösa. Väldigt goda ja, men det är ju inte värt det. Dom känns lite snobbiga. Som tror att dom kan vara så små och långt ner på marken men ändå vara attraktiva. Jag orkar faktiskt inte med sånt så jag tar nog samma väg tillbaka sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0