Torsdag

Min kväll igår blev ingen kalaskväll. Jag var redo. Nydushad (men blödde av att jag rakade benen), sminkad (men fick ögonskugga på näsan), målade fina naglar (men även på datorn). Det var ju bestämt att vi skulle fira. Vi hade ju längtat så länge. Vi skulle ha konfetti. Men det gick inte. Hela våren la sig på mig och jag ville inte ramla omkull av den. Därför la jag mig på min soffa. Pratade med Emelie istället. Jag kommer sakna henne så förfärligt i höst. Hon säger allt jag behöver höra. Som jag kan ringa när jag är ledsen och börja fnissa bara jag hör signalerna gå fram. Hon formulerar sig så bra, så man förstår precis. Vi pratade om en människa. Hon sa att han har fötterna på jorden men han behöver ju inte ha hela röven i marken också. Och det är så. Det finns alltför många rövar i marken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0