dansa i mössan

Vi kunde inte låta bli. Guns´n´roses och Nirvana på våra tröjor. Man måste ju köpa en sån. Bara för att det är roligt. Ville jag också poängtera för killen i kassan, för han såg ut att le lite i hemlighet. Eller så tyckte han att vi var häftiga rocktjejer. Det gör ju inget heller. Vi var rädda att vi skulle få för oss att gå ut i dom, risken var stor, men vi kom ihåg att svira om. Det känner man sig tacksam för idag.
 

Det blev reaggekväll på Pustervik och fridans i många timmar. Riktig fridans. Man kunde nästan blunda och man behövde inte vara rädd för att dansa fel. Vi provade mössor och hattar för att känna in, vad är min stil ikväll? Jag vet inte om jag hittade den, stilen. Det ser ut som min nattmössa, men en sån behöver man ju också. Om man ska upp och gå på natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0