Indiana?

Jag sov i badkaret och hoppades på en skönhetssömn. Skönheten kanske kom, men när jag vakande var den borta. Jag får sova en stund till. Jag tror jag vill till Pustervik ikväll igen. Och bara stå där och svänga inatt. Kanske i samma kläder. Bara för att det kändes så bra.

Jackan har också känts bra. Jag har gillat den skarpt sen jag förälskade mig i den förra året. Därför skämdes jag inte direkt när jag hämtade ut den i garderoben för att vandra ut, mot lite mat i natten men fick följande kommentarer. "Vilken outdoor jacka! Verkligen outdoor." Ja.. eller va? En jacka brukar man väl ha utomhus? Kunde jag ju säga, men jag säger eh, som vanligt. "Lite Indiana Jones över dig känner jag." Säger en annan. Jag tycker det är kul och jag skojar om lijaner och roddbåtar som jag ska ta mig hem med. Jag tycker det känns fint att vara Indiana Jones, men idag fattar jag inte. Ser jag ut som en galen arkeolog? Jag ville ju bara ha en fin vårjacka, inte en äventyrsjacka att kasta lasso i. Jag ville ju bara vara en snygg tjej men blir kallad Indiana Jones på krogen.


??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0