Hej hej!

Vad lukter (dofter?) kan få en att minnas. Jag åkte rulltrappan ner till tunnelbanan och åkte samtidigt tillbaka några år. Det luktade så gott. Nej jag vet att tunnelbanan inte luktar gott men minnen gör det. Det blev jättekonstigt, det kom något tårliknande i ögat. Inte för att jag vill flytta hit igen men när jag minns kan jag bli sån. Jag åkte förbi odenplan, som jag hängt på så många månader. Tog blåa linjen som jag åkte varje dag. Det var ju ett annat liv! Men ändå mitt.

Jag kom hem från Angelica nu
. Det var så kul att träffa henne i hennes bo. Vi provade mest kläder, hon bor hos tarras och tarras ville inte ha sina kläder. Vi har inte riktigt samma storlek så det blev lite problem ibland men hittade en urtjusig klänning som jag får visa upp en annan dag. Den måste såklart sys om.

Jag var rädd att det
hade kommit några fler till rummet och satte in nyckeln försiktigt men gud vad skönt jag är själv. Det är så jobbigt att byta om i mörket och lägga sig och sova när man vill ha det lite ljust och inte alls sova. Första gången jag sover själv såhär- på hotell. Ganska kul men jag längtar lite hem. Jag undrar hur katten har det men jag vet att jag inte har någon katt, men lite den känslan har jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0