Morn!

Idag måste jag gå till uni. Det har varit vår i flera dagar men jag har inte brytt mig om den. Gått runt och gnällt hela vintern, det har jag gjort, men när solen kommer drar jag ner persiennerna. Oförlåtligt. Så gör man ju inte. Jag måste köpa tuffa solglasögon och ett litet bord till balkongen. Sedan är det där jag kommer hänga. Kanske köpa en blomma. Det skulle vara fint.

Och kvinnans dag idag! Kommer alla män lyfta på hatten när jag går genom stan då? Man hoppas ju ändå att dom kan ställa upp lite. Kanske ha en semla i hatten och vi kan äta den tillsammans. Jag delar gärna en semla med en karl, mest för att jag skulle bli så överaskad, för egentligen vill jag ju ha den själv. Utan skäggstrån i grädden. Varför är hårstrån som inte sitter fast någonstans äckliga? Lite konstigt, som om det skulle ha samlat på sig hur mycket skit som helst och sedan släppa det på din macka, det har de väl inte? Och är det ens eget så tar man bort det och tycker inte alls att det var särskilt äckligt, lite snusigt kanske, men inte så äckligt. En vanlig tisdagmorgontanke.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0