ännu mer skola

Det kliade liksom vid bh-kanten neråt. Man går och vrider sig lite och hoppas det försvinner. Och sen glömmer man bort det. Tills jag kom hem. Då ser jag en liten ekg-plutt där som man fäster sladdarna i. Vi övade blodtryck och ekg idag. Och revbenen sitter ju lite dumt. Så in under bh:n och leta fjärde och femte revben på varandra. Hur sätter man ekg på en silikontjej? På riktigt. Man måste ju vara lite justerbar. Blodtryck låtsades jag mest ta. I mitt stetoskop lät det som vind. Lite bullrigt ibland. 80/60. Kanske. Kanske 100/75. Funkar också. Jag satte stetoskopet åt fel håll. Sladdar snurrade runt armar. Mina patienter kommer gå hem med droppnålar kvar. Kanske tom med droppet inkopplat. Jag vill inte bli en virrig höna till sjuksköterska. Jag vill så gärna bli bra.

Hur kunde jag missa denhär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0