Tjuvar!

Jag skulle bara hämta lite vatten. När jag kommer tillbaka står biblotikarien med min dator i högsta hugg. Hon har din dator säger Johanna, du kan ta den nu. ? Jaha. Det är min dator säger jag till henne. Och hon blir nästan arg på mig. Hur kunde jag låta den vara där. Det hade varit en snubbe framme och försökt sno åt sig den. Biblotikarien var vassare och hann före. Han sa att det var hans kompis dator så hon kunde ge den till honom nu. Men hon fattade. Hon har sett dom förrut. Tjuvar på ett bibliotek! Jag trodde bara det var vi töntar som hänger där. Jag tittade frågande på Johanna var hon var när detta hände. Hon visste inte. Jag är kanske lite dum. Men ska man bära med sig sin dator in på toa? Skitjobbigt. Jag är en virrepanna. Jag vet det. Men tack vare redigt folk runt mig så klarar jag mig bra. Värre blir det för mina framtida patienter. Jag kan iallafall latin. Sen får vi se om dom känner sig trygga med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0