Maj 24, 2011

Jag köpte Amelia när jag var alldeles för liten för att läsa den. När man är typ 12 behöver man inte veta hur man får sin man att fälla ner toaringen eller hur man hittar tillbaka till varandra efter ett svek. Jag behöver inte veta hur man ska göra när man mot sin vilja blir kär i fel person. När fel person blir kär en själv. Eller när man blir svartsjuk på sin killes ex. Var stolt över din kropp! 10 tips på hur man kommer ur sambofällan och vardagstristessen. Och för guds skull glöm inte att kommunicera! Herregud. 

Men allt detta läste jag och visste precis hur ett förhållande skulle vara innan jag haft något själv. Det var en jävla massa problem och tips på lösningar på nästa sida. Men vad hjälpte det mig? Trots att jag som 12-åring visse att man i en relation måste tala klarspråk för vi pratar inte samma språk så har jag två förhållanden bakom mig. Klarspåk är inte enda grejen alltså. Jag börjar kunna bocka av alltfler scenarier som kan hända innan under och efter ett förhållande.

Men trots olyckor som hänt så kan man vara ganska glad ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0