and the bible didn't mention us

Det blev ganska fint i håret. Det är ju därför man går dit. Inte för att sitta där. Frisörsnacket har jag alltid upplevt som jobbigt. Jag tycker inte om att gå dit. Dom frågar allt. Och jag glömmer att jag inte behöver berätta allt. Men varje gång gör jag det. Men igår, igår var det kul. Jag glömde igen att man får vara en hemlis och pratade om var jag bott, varför jag flyttat dit, pojkvänner osv men det var ju trevligt. Jag kände lite skitsamma. Det är lite kul att prata med folk man inte känner för dom känner ingen man känner. Vi pratade mycket frisyrer också. Hon sa att alla brudar är rätt trista nu och bara vill sätta upp det lite halvt med lite lockar som hänger. Jag ska gå till henne om jag får gifta mig någongång. För hon gillade 50-tals frissar. Jag gillar också det.

Annars är det okej. Jag orkar inte riktigt med resten nu. Men klart jag ska orka. Jag vill ju bara ha det lite bra. Jag blir ledsen när jag ser människor som inte har det bra. Och inte bryter mönstret eftersom de har allt som anses som bra och därför tror att allt bara kan bli sämre om mönstret bryts. Jag hade det bra. Blev utan det och började om med allt. Och då insåg jag att det alltid kan bli bättre. Ledsamheten man känner över att gråta när allt egentligen borde vara så bra. Fan för den gråten.


Kommentarer
Postat av: Hedman

Vill bara heja på dig lite. Jag följer din blog men det är allt för sällan som jag skickar en hälsning. Nu påminde du mig om att jag MÅSTE betsälla tid hos frisören. Så nu har jag skrivit upp det på min "att-göra-lista" i almanackan - jag är ju gu bevars bjuden på flera studentuppvaktningar.

2011-05-07 @ 23:03:53
Postat av: emelie

Kul! lite piff i håret och allt blir så mycket roligare en stund!

2011-05-08 @ 13:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0