kanske idag

Det gick ju inte inatt heller. Jag var i LA. Hos Bingo Rimér haha fyfan. Jag gjorde en treåring jätteledsen. Jag gjorde alla ledsna. Och några fler såna där ruttna drömmar. Idag ska jag ner till akuten och fråga om dom har nån dag över för en student. Kul.

Det måste hända något nu. Men hur ska man orka när man bara har ett vanligt människobatteri. Jobbar kväll men måste nog ut ikväll. Fast jag börjar känna mig trött, sjuk och lite allmänt krakig. Jag vill inte bli en sorgsen figur på dansgolvet som dansar i en dimma, kanske i sin ensamhet eftersom hon inte märker att hennes kompisar har gått. Så brukar det inte bli, men ikväll finns förutsättningarna och jag vet att jag behöver se upp för det. Nu vet jag att det är svårt att gå ut när humöret saknas. Men jag tror alltid att kanske idag, kanske blir det fantasiskt roligt även om man inte är på topp. Förra fredagen blev inte på topp. Vi skulle stannat hemma på den mysiga middagen, men någonstans tar den dumma osmarta delen av våra skallar över som säger svep glaset och gå ut och dansa med er. Så det gjorde vi. I vår ensamhet men ändå tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0