Tjup!

Jag bara väntar på att jag ska bli sjuk snart. Därför måste jag hålla igång. Ingen bra idé. Egentligen. Det gick inget bra på praktiken idag. Jag hade inte sovit. Jag hade bara ätit en huvudvärkstablett. Och min lunch var den äckligaste vid mitt bord. Därför hade jag tallriken i knät. Det såg ju bara ännu dummare ut.

Det kommer bli en bra vecka. Jag försöker med detdär ta en dag i taget. Försöker boka upp varje dag, varje kväll. Och då går det ganska bra. Men jag måste lära mig att gå och lägga mig. Så jag orkar dagarna. Och då blir det lättare att klara nätterna. Klockan är tolv ser jag. Jag börjar bli hungrig. Struktur och rutiner, det har jag inte haft sen jag flyttade hit. När jag inte bor med någon är reglerna att det inte finns några regler. Lite skönt, men inget att hålla sig fast vid. För allt kan göras på ett annat sätt. Eller inte göras alls. Mitt Pippiliv. Väntar på att jag ska bli lite vuxen. Men jag är nog inte riktigt redo att lämna mitt liv där jag kan äta chips till middag, dansa till klockan fyra utan att någon vill veta när jag kommer hem, strunta i att diska för att det är så in i helvete tråkigt. Det låter jättesorgligt. Det ser jag ju. Men jag måste uppskatta det eftersom det är såhär jag har det, fast jag egentligen vill ha det tvärtom. Laga fisk till middag, vilken grej det skulle vara.

Kommentarer
Postat av: sp.

2011-11-15 @ 09:55:42
Postat av: Anonym

Oj, det blev lite tokigt där. Sp. här! Vi kan laga fisk tillsammans på kvällen, ta en kopp te, titta på halv åtta hos mig, spela yatzy och sedan åka hem och lägga sig. kanske även ta någon söndag och gå långprommenad i skogen eller göra typ 20 matlådor o frysa in. Jag är så jäääävla redig, häng på!

2011-11-15 @ 09:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0