Från det ena till det andra

Nu ska jag köpa ett paraply. För det regnar ju hela hösten. Jag har inte spenderat en höst här på länge, man glömmer så lätt. Helst skulle jag ha ett i stål. För det blåser här också. Som stryk.

Imorgon är det rollspel på listan. Inte ett snuskigt sådant utan vi ska öva ankomstsamtal. Fråga om dom har en partner och INTE förutsätta att alla är hetero. Det blev en lång diskussion och jag tycker det är så ointressant. Kan inte engagera mig för det känns så gammaldags. Kan inte förstå hur vi fortfarande kan prata om homosexuella som något avvikande. MEN tydligen, för alldeles för många av vårdpersonalen tycker inte det känns lika bra att vårda en homo som en hetero. Det är ju så sjukt i huvudet så man vill lägga sig och dö en stund. Dom borde bli av med sin legitimation för att det något som vi måste ha när vi kommer ut är det väl en uppfattning om lika människovärde. Ja jag blir så trött. "Var öppen med din osäkerhet och säg till patienten att du inte riktigt vet hur du ska bete dig" Då tog jag en kopp kaffe om jag hade haft någon. Jag orkar inte höra.

Kommentarer
Postat av: Maria

Say what?! Jag trodde att det bara var i frikyrkan som folk är tappade när det gäller homo/hetero-grejen. Tydligen inte...

Emelie, du är bra.

2011-10-20 @ 13:21:12
URL: http://mariahedman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0