klubb och död

Jag kan vara den enda 24-åringen som inte kan ladda ner. Jag orkar inte lära mig. Men idag hade det varit bra. Visst, naturfilmer på svt play funkar men ibland vill man ha lite annat. Lite serier att köra några timmar. Lite filmer att lipa till. Jag skulle behöva tycka lite synd om mig ibland som jag var så bra på förr. Nu blir jag bara arg på mig själv när jag börjar med det och det är skitjobbigt att bråka. Så då får jag gilla läget som är ganska bra. Nu ska jag och Helena snart kila över till Andreas och se några Dexter. Vi har fått med en Sam i gruppen också och alla som gillar Dexter är bra folk.

På tal om grupp
har vi startat en klubb. En onsdagsklubb som kommer göra hösten lite bättre. Första mötet är på onsdag. Plats: hos mig. Aktivitet: göra glögg. Fem sex hinkar tänker jag mig med lite olika smaker. Jag har aldrig gjort glögg men jag tänker att man nog kan ha i lite av varje. Lite kaffe i någon, ingefära i en annan och kanske choklad? Choklad blir det nog i min hink. Sen blir den klar lagom till advent så kan vi sitta med våra termosar och dricka glögg och äta lussebullar längst bak i salen. Samtidigt som vi lyssnar på viktigheter såklart som njursjukdomar och gynekologi. Det sista kommer jag såklart bli hemskt generad av så då är det bra med nåt lite starkare än kaffe i koppen. Detta året missbrukade jag semlor så jag började ljuga om hur många jag ätit. Jag tror det kan bli samma sak med lussebullarna. Jag älskar när det är något man äter en viss dag/period. Det känns som jag hyllar det lilla bakverket den korta stund den har på jorden.

På tal om det. Vi kan väl vara sams den korta stund vi går här på jorden. Det kan vara det sorgliste jag hört någon säga till mig. Det är ju som att man vill förkorta den lilla stunden direkt för personen så man slipper höra sånt jävla snack.

Och på tal om det så drömde jag att det lilla jordelivet tog slut för en person inatt. Jag vill inte säga vem det blir för läskigt. Vaknade ledsen för det var ju så verkligt som det är i drömmar. Såg hans familj ligga och gråta på marken vid alla blommor och ljus och kort (för han blev ju mördad). Usch och tvi för såna ondskans drömmar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0