morotens dag

Nu är muntliga grejen klar och jag har ätit en morot. Jag gjorde misstaget att börja äta på en morot i tysta rummet här på bibblan en gång. Hur dum får man bli. Fick blickar direkt, helt förståligt. Kokta morötter kanske skulle gå bra men vem kokar morötter mer än mormor? Så nu sitter jag mittemot Magda och vi ska försöka vara rediga. Men jag känner mig för glad. Jag dricker min cola och försöker komma på vad jag hade för plan för dagen. Jag har ju jobbat jättemycket på planeringen men nu har jag glömt den. Antibiotika skulle man kunna gå igenom, men risken finns att det där dåliga humöret kommer då och det vill jag inte riskera. Psykofarmaka blir jag glad av men det är också det jag kan bäst så det är en halvbra idé det också. Jag tror jag ska tänka lite på kanelbullar en stund istället, för imorgon är det kanelbullens dag och då blir det ett besök på bullcafét i Haga. Jag älskar såna dagar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0