Snoppar oc tåg

Jag sitter på tåg utan kontaktuttag. Det betyder att jag inte får slösa en sekund. För när som helst är det slut och då sitter jag där. Och kanske blir en sån som pratar med grannen. Hur skulle det se ut!? Jag hoppas det är en söt gubbe isåfall. Dom brukar jag på något konstigt vis ha mest gemensamt med.

Nästa vecka ska vi sätta katetrar veckan lång i skolan. Jag kan tänka mig att jag kommer ha svårt att ta det seriöst. Som när vi övade att tvätta folk tex och jag plötsligt dragit av snoppen. På dockan då. Jag kan tänka mig att det är samma stackars snopp som jag ska trycka upp en plastslang i. Tur att dockor inte har något minne. Och att dom inte tar illa upp när man inte uppträder professionellt utan istället ropar kom och kolla vad roligt det ser ut. Så får man inte säga på riktigt. Fröken berättade tom hur man kunde göra om det killar inte vill ska hända händer när man är där nere och fibblar. Det tyckte jag såklart var hemskt roligt när hon berättade om, men det är en mycket seriös stämning under dessa praktiska övningar så skratt passar inte. Vilket gör det så himla mycket svårare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0