Varning för känsliga

Det var så roligt i skolan idag. Även om jag inte kunde hålla ögonen öppna precis hela tiden. Och även om benen veks lite grann under mig. Så var det roligt, innerst inne. Det var katetrisering på schemat. Det låter lite äckligt, lite snuskigt och lite obehagligt men så var det så bra. Nu var det ju bara dockor. Dom har inte så mycket integritet eller rädsla så det går såklart inte att jämföra med verkligheten. Men nånstans ska vi ju börja. Och jag klarade det ganska så galant. En sak som jag förstår kommer försvåra det en aning sen ute på praktiken är ju att jag själv inte kan dra i slangen med handen i urinblåsan. Jag kan inte spruta bedövningsgel på hela magen. Och kan inte skratta när jag slinter med slangen och slabbar ner hela snoppen. Eller penis som fröken så kliniskt säger. Det kommer jag aldrig kunna säga. Fy.

Vi övade på tjejer med. Så klurigt. Och så konstig start på torsdagsmorgonen; ett sköte! Hur hamnade jag där? Assistenten håller isär, om det behövs kan nån stå med lampa, och den tredje är steril och tar slangen säger fröken. Åh herre jag blir nästan inte generad av det längre. Kommer det inget urin beror det troligtvis på att ni är i fel hål. Okej, där blev det lite jobbigt från min sida. Men jag övar mig. Försöker koncentrera mig. Inte vara barnslig. Jag ska ju för bövelen kunna informera kateterpatienter om hur deras sexliv kan påverkas. Så jag blev glad att jag hade en modig kompanjon som frågade. Då blev jag såklart hemskt fnissig men nu vet jag. Och nångång kanske jag vågar fråga nåt själv.

Detta kanske jag inte
ska skriva om. Men det är ju det som är mitt liv till ganska stor del. Och jag är rädd att det bara kommer bli mer och mer. Nästa vecka ska jag ut på praktik. Då kommer jag såklart inte skriva nåt om det. Då kanske jag skriver om kuddfodral, robbie williams eller om glöggen (som redan börjat lukta himmel här). Eller så är jag trött, arg, ledsen och då blir det troligtvis ingenting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0